www.VuzLib.com

Головна arrow Психологія arrow Субкультура отаку і її вплив на особистість людини
Меню
Головна
Каталог освітніх сайтів

Субкультура отаку і її вплив на особистість людини

СУБКУЛЬТУРА ОТАКУ І ЇЇ ВПЛИВ НА ОСОБИСТІСТЬ ЛЮДИНИ

   Ключові слова: субкультура, анімє, отаку, музика, мистецтво, особистість.Метою статті є викриття деяких можливих аспектів цієї нової, але дуже вражаючої субкультури. Це питання можна внести до групи актуальних, як і будь-яке інше, що пов'язане з молодіжними субкультурами. В локальних межах представників цієї групи досить мало. Причиною є відсутність організації, яка б збирала “анімешників” разом. Але можна з впевненістю сказати, що дана тема володіє дивовижною новизною і стрімко завойовує популярність. Якщо прийняти до уваги те що термін субкультура відноситься до особистостей, які тим чи іншим чином пов'язані з певним напрямком в музиці, анімешників можна віднести до тих людей які знаходять естетичну красу в цьому новому, не маючому аналогів мистецтві.Власне історія вивчення аніме не така вже й молода. Перші праці, що пов'язані з аніме явились ще в 1986 році, в Америці. До нас ця культура дійшла пізніше і тепер активно розвивається. До письменників, що займались вивчення аніме, можна віднести Бориса Іванова, чия книга Введення в японську анімацію була першою в східній Європі книгою в якій були здійснені спроби пояснити читачеві Від музичних субкультур анімешників відрізняє те що вони не тільки постійно обговорюють предмет дослідження (аніме), а також шукають риси, які притаманні лише окремим представникам анімеіндустрії.
   Як відомо, музика - звукові коливання, які змушують певні речовини виділятись в корі головного мозку. Ці речовини: стимулятори збудники, їхній ефект уявити не складно. Підвищена увага, зачарованість, а іноді так зване поняття ейфоричного шоку.
   Кожен знайомий з поняттям “мультфільм”, які намальовані майстрами мультиплікації. Головним чинником, який викликає нестримний гнів, є те що більшість людей вважають, що аніме той самий мультфільм, тільки зроблений в Японії. Це є найгрубішою помилкою, що свідчить про їх необізнаність в даній тематиці. Якщо взяти, наприклад, праці компанії “Walt Disney”, то ми зазвичай побачимо одне і те ж - казку, зображену в яскравих кольорах, у якої 100% щасливе закінчення, і вона звернена до молодшої групи глядачів. Вони демонструють історії, здатні викликати лише півторагодинний інтерес, можливо, навіть, занадто добрі. Але поняття не змінюються. Мультфільм - це наївний, переповнений нереалістичною жалістю до головного героя світ. Головний герой таких мультфільмів повинен бути: а) добрим, б) красивим, в) справедливим, г) правильним хлопчиком або дівчинкоюз великим написом на лобі “Я ГЕРОЙ!”. Це можна використати в двох, трьох історіях, але споглядати одне і теж в усіх картинах схоже на заняття прослуховуванням падаючих крапель води. Не виправляють положення навіть використання технологій  CGI (computer graphic image), які зараз використовуються в більшості мультфільмів.
   У більшості людей слово “аніме” асоціюється зі словом анімація. На нашу думку, аніме більш схоже до грецького слова “аніма”, що означає душа. Мистецтво - це те що повинне викликати вогонь в серці людини, тому що це є творінням нашого розуму, що є не менш яскравим аніж небесні сузір'я, музика змушує людину завмерти, а іноді без краплі сорому почати невпинно танцювати. Живопис створений з простою метою. Щоб не людина подивилася на картину, а навпаки, картина подивилась на людину. Усім людям подобаються цікаві ситуації, їх можна спостерігати в учбових закладах, дома, на роботі. І якщо ви об'єднаєте все вищесказане, то отримаєте те “аніме”. Аніме-індустрія нараховує безліч різноманітної продукції. Це манга (аналог графічних новел виконаних в чорно-білому виді), ігри і власне те що молодь дивиться з великим інтересом.
   Люди вважають, що ігри негативно впливають на розвиток особистості. Але якщо ми розглянемо їх більш детально, то ми зрозуміємо, що ігри виконані в стилі аніме, цілком відрізняються від звичайних ігор. Це не є примітивним сюжетом: прийшов - побачив -вбив. Все набагато складніше. Кожна гра є витвором мистецтва не лише завдяки своїй високоякісній графіці, але й завдяки власному неповторному сюжету. Кажучи про залежність від таких ігор, мені слід зазначити, що це власне залежить лише від її сили волі. Якщо вона отримує задоволення від аніме ігор, але не зливається з цим світом, то це є корисним. Але якщо людина втрачає себе в цьому світі, то звинувачувати в цьому потрібно тільки себе. Аніме це задоволення, а не залежність. Граючи в ігри такого виду ви читаєте історію написану талановитими режисерами. В комбінації ігор з літературою і власне самим аніме можна створити дивовижний синтез мистецтва.
   У анімешників, крім аніме та ігор, є ще інше заняття, яким вони захоплюються - це читання літератури. Власне літературним вподобанням відповідає і вибір стиля аніме. Тобто це розвиває вашу уяву і розвиває ваш внутрішній всесвіт. В аніме з першого погляду увагу глядача привертає велика кількість елементів, які вказують на невідповідність реальності та незвичність зображуваного. Маються на увазі традиційні елементи аніме, за якими його може впізнати навіть дитина.
   1. Анатомія персонажів ідентична, або цілковито змінена.
   2. Форма обличчя зазвичай однакова, відрізняються очима і зачісками. Цим двом елементам потрібно приділити більше уваги.
   3. Очі, якими володіють герої аніме, на жаль, не існують в нашому світі. Якби у людини були очі на пів-обличчя, а інколи і більше, то це одразу визнали б патологією або вродженою аномалією.
   4. Зачіски уособлюють жахливий сон перукаря. Вони можуть бути досить звичайними, або такими що вираз “вибух на макаронній фабриці” не приверне навіть уваги.
   5. Дивовижно живе озвучування персонажів (якщо аніме переглядається в оригіналі).
   6. І останнє це те що відбувається на екрані.
   Швидкість, детальність, ігнорування гравітації, законів фізики і взагалі всього іншого створює дивовижне феєричне видовище. Це не логічно, не реалістично - АЛЕ ЩО З ТОГО?
   Аніме - це не освітня програма чи документальний фільм. Це мистецтво. І що воно робити, можете запитати ви, відповідь очевидна якщо гарненько поміркувати. Мистецтво аніме звернене на піднесення вашої фантазії на новий, недосяжний до цього часу рівень.
   Є велика кількість людей, які кажуть, що аніме їм не подобається. Суть такого категоричного твердження досить очевидна. Вони ДИВИЛИСЯ аніме. Його потрібно не дивитися, а відчувати.
   Японським аніматорам вдалося зробити те, чого не вдавалося досі жодній кіностудії світу. Це власне зв'язок з головним героєм. Дивлячись аніме, ви відчуваєте біль, посміхаєтесь, сумуєте разом із ним. Все це зводиться до того щоб СТАТИ цим персонажем. Але це не означає відірватись від реальності, лише на коротку мить відвідати новий незвичний для ваших очей світ, тому не слід робити рішень, які не мають чіткого обґрунтування.
   Існує велика кількість жанрів і напрямів аніме, що робить його значно кращим за сучасні кінофільми.
   • Кодомо (Kodomo) - аніме цього напряму зазвичай орієнтовані на дитячу аудиторію - до 12 років.
   • Сьодзьо (Shoujo) - так називають аніме, орієнтоване на дівчат у віці від 12 до 18 років, як правило, любовні історії, які відповідають усім сподіванням своїх глядачок.
   • Сьонен (Shounen) - так називають аніме, орієнтоване на хлопців у віці від 12 до 18 років
   • Дзьосей, редісу, редікомі (Josei) - аніме і манга, орієнтовані на дорослих жінок від 18 і старіших
   • Сейнен (Seinen) - аніме і манга, орієнтовані на дорослих чоловіків від 18 і старших
   • Махо-сьонен (Maho Shounen) - головний герой - хлопчик з незвичайними здібностями. Сюжет - пригоди, або щось подібне до цього. Насильство мінімальне, любовна лінія не дуже складна. Зазвичай атмосфера в аніме легка, особливих складнощів у героїв не виникає, проблеми вирішуються “однією лівою”.
   • Махо-сьодзьо (Maho Shoujo) - аналог махо-сенена, тільки з дівчинкою в головній ролі. Любовній лінії може приділятися трохи більше увага, ніж в махо-сьонен. Зазвичай дівчинка в махо-сьодзьо володіє якою-небудь магічною силою.
   • Сьодзьо-аі (Shoujo Аі) - це аніме про дівчаток. Найчастіше про любов між ними або дуже близьку дружбу з любовним акцентом. Вважається також, що Сьодзьо-аі - це не зовсім те ж саме, що Юрі. У Сьодзьо-аі відсутні відверті сцени.
   • Юрі (Yuri) - аніме про любов між дівчатами. Найчастіше це історії про нещасну любов з поганим кінцем.
   • Сьонен-аі (Shounen Аі) - аніме про хлопчиків. Про любов між ними або про дуже близьку дружбу. У любовній лінії, зазвичай, відсутній еротичний підтекст.
   • Яой (Yaoi) - аніме про любов між хлопцями. Теж зазвичай історія нещасної любові з поганим кінцем. Як правило, з порнографічними елементами
   • Меха (Mecha) - аніме за участю великих роботів, як правило, людиноподібних.
   • Сентай (Sentai) - це не жанр як такий. Сентай означає “команда”, тобто зазвичай головних героїв декілька, хоча, звичайно, є “найголовніший”.
   • Спокон, спорт - спортивне аніме, що зазвичай розповідає про спортивну кар'єру і зростання якого-небудь героя.
   • Хентай (Hentai) - аніме з відвертими сексуальними сценами
   • Етті (Ecchi) - також аніме з еротичним підтекстом, але менш відверте, чим хентай.
   • Наукова фантастика (Sci-fi) - у сюжетах зазвичай використовується техніка, що не існує на даний момент. Дія відбувається в майбутньому, або на іншому світі, що відрізняється від нашого високим розвитком технічних досягнень.
   • Кіберпанк (Cyberpunk) - жанр, що розповідає про високі технології, хакерів, біотехнології і таке інше. Взагалі про майбутнє, іноді з постапокаліптичними елементами.
   • Апокаліпсис (Apocalypse) - різновид аніме, що оповідає про настання Кінця Світу.
   • Фентезі (Fantasy) - дія аніме цього жанру зазвичай відбувається в інших світах. Можуть бути присутні міфічні народи, магія і чарівництво.
   • Готикa (Gothic) - аніме цього жанру характеризується похмурою атмосиєрой, готичним архітектурним стилем екстер'єру і відповідним антуражем. Часто містить елементи містики (примари, вампіри, прокляття).
   • Вестерн (Western) - дія в аніме цього жанру повинна відбуватися на Дикому Заході Америки в XIX столітті, або бути стилізованим під цей час.
   • Пригоди (Adventure) - мабуть, один з найвідоміших і популярніших жанрів. Майже все аніме в тому або іншому ступені присвячено пригодам героїв. Зазвичай в аніме цього жанру героєві належить подолати перешкоди, що виникають на шляху, використовуючи не тільки грубу силу, але і кмітливість.
   • Школа (School Life) - аніме розповідає про життя школярів. Оскільки часто головні герої аніме знаходяться в самому “шкільному” віці, тема школи в тому або іншому ступені торкнулася в безлічі аніме.
   Узагалі існує ще безліч інших жанрів аніме, але щоб їх всіх описати, потрібно немало часу. Власне дослідженням аніме мало хто займався, зокрема в Росії першим хто видав книгу про аніме був Борис Іванов. Це була перша праця в Східній Європі, присвячена аніме як мистецтву.
   Розглянувши всі елементи цього мистецтва, у вас може скластись різне враження щодо аніме, але не слід критикувати його. Воно не несе в собі поганих рис і кожен може знайти щось для себе в цьому дивовижному напрямку.
   Ми дійсно можемо розглядати аніме і з позитивної і з негативної сторони, особливо прочитавши про певні жанри аніме. Так, воно може бути з насиллям, з еротичними сценами, в аніме може бути присутня жорстокість, але чи не зустрічали ви такого у більшості сучасних фільмів? Відповідь буде, звичайно, позитивною. Але саме в цьому полягає особливість аніме. Режисери намагаються задовольнити всіх і через це власне і створена така велика кількість жанрів і піджанрів. Добре чи погано це - вирішувати Вам, моя думка незмінна.
   Аніме - це мистецтво, яке несе в собі красу.

ЛІТЕРАТУРА

1. Гаджиева Е. А. Страна восходящнго солнца. - Ростов-на-Дону, 2006. - 256 с
2. Іванов Б.А. Введение в японскую анимацию. - М.: Фонд развития кинематографии, 2002. - 336 с.
3. Clements, Jonathan and Helen McCarthy. - The Anime Encyclopedia. Berkeley, Stone Bridge Press. 2001

 
< Попередня   Наступна >

При використанні матеріалів сайту активне гіперпосилання на http://vuzlib.com обов'язкове!
Зворотний зв'язок
© 2010 www.VuzLib.com